13.6.06

ΑΠΟΛΟΓΙΑ

Ωωωω. Επικίνδυνο πράμα το μπλογκ.
Εγώ το ξεκίνησα εν μέρει για πλάκα, εν μέρει δοκιμαστικά, επειδή ... σας το ομολογώ: θέλω κάποτε να παρατήσω το avukatλίκι (=δικηγορία στα τούρκικα) και να γίνω (κάπως, κάπου, κάποτε ...) συγγραφέας! Είναι το ... ψώνιο μου, εδώ και χρόνια. Και ήθελα να δώ, πώς είναι να γράφεις ένα κείμενο και να είναι κάπου και να μπορεί να το διαβάσει ο καθένας. Με παρότρυνε και ο φίλος μου ο Μάνος, που έχει πείρα από αυτά τα πράματα, και ξέρει πόσο σημαντικό είναι, αυτά που γράφεις να μην τα έχεις στο συρτάρι σου, αλλά να τα διαβάζουν κι άλλοι.
Ωωωχ. Και φτάσαμε στα δύσκολα.
Γιατί γράφω ανώνυμα μεν, αλλά γράφω για ανθρώπους που τους ξέρω και με ξέρουν, για γνωστούς και φίλους.
Και μερικοί από τους φίλους διαβάσανε το μπλογκ και αναγνώρισαν τους εαυτούς τους.
Και καταρρακώθηκαν. Και τσαντίστηκαν. Και "τα πήραν".
Και είπαν, λέει, "γιατί βγάζει τόση ... κακία;"
Μα!!!!!
Για σταθείτε ρε παιδιά.
Βγάζουν πράγματι κακία αυτά που γράφω?? Κ α κ ί α??
Εγώ νόμιζα ότι είναι κάπως ... αστεία, λιγουλάκι προβοκατόρικα, προκλητικά, με θράσος έστω. Σχολιάκια-μπούρδες, της στιγμής.
Αλλά όχι κακόβουλα. Όχι μοχθηρά.
Τέλοσπάντων, δεν είμαι και κανάς ... Ντοστογιέφσκι, έτσι. Προφανώς δεν χειρίζομαι και τόσο καλά το λόγο. Άλλη αίσθηση θέλω να δώσω στο κείμενο και άλλη βγαίνει. Δυστυχώς οι λέξεις αυτονομούνται, και η γενική εντύπωση είναι διαφορετική από αυτό που έχω εγώ στο κεφάλι μου...
Αν τα έλεγα προφορικά, με τις κινήσεις, τις εκφράσεις του προσώπου, με τις διακυμάνσεις της φωνής, με ένα χάχανο εδώ, με μια γκριμάτσα εκεί, θα ήταν διαφορετικά. Εδώ βρισίδια ανταλλάσσουμε προφορικά και γελάμε.
Φαίνεται όμως ότι, γραμμένα, όλα έχουν μια άλλη βαρύτητα ...
Scripta manent, verba volant (τα γραπτά μένουν, οι προφορικές λέξεις πετάνε).
Κοιτάχτε, δεν ξέρω αν αξίζει να χαλάσουμε τις καρδιές μας τόσο πολύ.
Ένα μπλογκ είναι, ένα παιχνίδι, μια δοκιμή...
Και τις απόψεις που εκφράζω, μην τις παίρνετε τόσο κατάκαρδα... Μια σκέψη ήταν, της στιγμής.
Ζητώ συγγνώμη από όσους εθίγησαν. Δεν ήταν η πρόθεσή μου να τους πληγώσω.
Δύσκολο πράμα η επικοινωνία ...
Υ.Γ. Όταν έγραψα αυτό το ποστ, αφαίρεσα προς στιγμήν τα άλλα δύο "επίμαχα" ποστ, που είχαν προκαλέσει τις αντιδράσεις των φίλων. Ωστόσο, το ξανασκέφτηκα μετά. Η συγγνώμη ισχύει, γιατί δεν ήθελα να πληγώσω κανέναν, ούτε να "βγάλω κακίες". Αλλά δε μου αρέσει αυτή η μορφή αυτολογοκρισίας. Ευτυχώς δε, που άλλοι φίλοι διαμαρτυρήθηκαν, αυτή τη φορά για τις διαγραφές. Μίλησαν υπέρ της "προσωπικής μου ελευθεροτυπίας". Αυτό πιστεύω κι εγώ: Ο,τι έγραψα, το πίστευα, ήταν η άποψή μου, έτσι είδα τα πράματα σε μια δεδομένη στιγμή. Μπορεί να κάνω λάθος, σχολιάστε το. Μπορεί να μη σας αρέσει, γούστο σας. Μπορεί να μη με ξαναδιαβάσετε ποτέ, δεκτό. Αλλά είναι δικαίωμά μου να λέω τη γνώμη μου, είναι το μπλογκ μου, στο κάτω-κάτω. Δεν βρίζω, δεν λέω ψέματα, δε συκοφαντώ, ούτε καν κατονομάζω κανέναν. Οπότε, τα "επίμαχα" ποστάκια ξαναμπήκαν στη θέση τους ... Αν θέλει κάποιος να μου πει κάτι, ας μιλήσει, ας γράψει, ας εκφραστεί κάπως. Εδώ είμαι εγώ. Κουβέντα κάνουμε πια, δεν κλείνουμε σπίτια, δεν θίγουμε υπολήψεις!... (μη το ρίξω τώρα στα νομικίστικα, για την ελευθερία της έκφρασης που λένε τα συντάγματα κι ο κουμπάρος ο Βολταίρος... γνωστά είναι αυτά, χιλιοειπωμένα, μην τα λέμε πάλι. Ας ... τα εφαρμόσουμε μια φορά και μες το σπίτι μας - ή, έστω, στο μπλογκ μας!)

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αχ, είσαι τόσο "πρωτάρα", μωρ' αδερφέ μου! Στα μπλογκ, αν ψάξεις, όλο τέτοιες απολογίες και ξεκαθαρίσματα θα βρεις! Σε κανέναν δεν αρέσει το "διαφωνώ με ότι λες, αλλά θα υπερασπιστώ το δικαίωμά σου να το λές (βλ. σχετικό σημειώμα στο μπλογκ της ψιλικατζους, αν έχεις ακουστά). Οσο για τους παρεξηγιάρηδες φίλους, μα γι' αυτό υπάρχει μεγάλη εφεύρεση, η ανωνυμία, αγάπη μου!

Ανώνυμος είπε...

Λιλάκι μην το παίρνεις κατάκαρδα, έγουν γραφτεί ολόκληρες πραγματείες από ψυχολόγους και επικοινωνιολόγους για το πόσο η επικοινωνία μέσω γραπτών είναι τρελά ελαττωματική (σοβαρά!), ακριβώς για τους λόγους που είπες (έλλειψη απευθείας επαφής, αδυναμία αντίληψης της διάθεσης του άλλου, που στην απευθείας επικοινωνία φαίνεται ακόμη και με μικρούς μορφασμούς, κλπ). Με τους φίλους μου, που έφυγαν όλοι για εξωτερικό απ' τα 18 μου, επικοινωνούσαμε επί χρόνια και χρόνια μόνο με mail. Τους τσακωμούς που είχαμε ρίξει λόγω άθλιων mail-παρεξηγήσεων τους θυμόμαστε ακόμα και φρίτουμε.

Επειδή σε ξέρω πως είσαι, δεν πιστεύω ότι τις πλάκες που κάνεις στο blog ή τις απόψεις που λες δεν τα κάνεις και ενώπιον οποιουδήποτε φίλου ή ενδιαφερομένου. Πάντα πειράζεις τους πάντες (θεμιτό, αφού είσαι η πρωταθλήτρια και του αυτοσαρκασμού), και πάντα είσαι μαχητική στις συζητήσεις. Όταν όμως αυτό μεταφέρεται στο internet, εκεί είναι αλλιώς. Τα πάντα φαίνονται υπό το πρίσμα της διάθεσης του αναγνώστη. Αυτό πρέπει να το λαμβάνεις υπ' όψη σου όταν γράφεις, αυτό είναι όλο. Είναι εύκολο να βγαίνει κανείς και να λέει ό,τι του κατέβει ως ανώνυμος, αλλά εσύ μην ξεχνάς ότι έχεις τη μαγκιά να τα γράφεις όλα επώνυμα ;)

Εμένα μου φαίνεται τέλειο, γλυκό και πρωτότυπο το blog σου, και είμαι τακτικότατος αναγνώστης. Συνέχισε όπως ξεκίνησες! :)

Hurricane Lily είπε...

Μοναδικέ μου αναγνώστη!! Είσαι τόσο ο αγαπημένος μου!! Θέλω να ... βλογάμε τα γένια μας μεταξύ μας για πάντα (στα 80, στο ΚΑΠΗ, ενώ δεν θα μου έχει απομείνει φίλος για φίλος, θα τους έχω καταπροσβάλει όλους!!)

manosantonaros είπε...

Lili, ax lili (den grafoun ta ellinika mou) xairomai pou eisai enas anthropos poy akouei. Afto pou adimetopises einai to
baptisma tou pyros gia ena blogger.
To basiko kolpo einai na grafeis.
Meta erxetai "ti grafo".
Kai telos erxontai oi typseis, oi foboi k.l.p. ki afta pou soy lene oi alloi, gi afta pou (deila-deila) grafeis.
Thymasai na se boithise pote kaneis ston dromo gia tin eleftheria?
Pos pisteveis oti oi idioi (ekei exw) tha se boithisoun tora?
Thymisou oti eisai se enan kipo me elefthero-dendra (free-tree), an kopseis to froyto i oxi, einai diko sou thema.
H eleftheria edo xarizetai den diekdikeitai.
Pio dyskolo e?
Poy na deis otan tha erthoun ta pragmatika e-dyskola.
ANAGASTHIKA na kano draft dyo dika mou post (esy xereis) kai me krazoun kanonika. Kai exoun dikio. Ki ego tous drepomai tora kai krybomai.
Einai tetoio to atopima moy pros tin koinonia twn bloggers, pou skeftomai na kleiso to blog mou.
Skata e?

(Afto to "o filos mou o Manos" itan drosero neraki stin dipsa mou. Kai to xreiazomoun. Thnx)

Hurricane Lily είπε...

Μάνο, εγώ θενκς. Όλα αυτά που λες με βοηθάνε πολύ και συμφωνώ! Το μπλογκ σου είναι ομοίως "δροσερό νεράκι", προς θεού μην το κλείσεις, και (δυστυχώς) τα καλύτερα ποστ είναι και τα πιό προσωπικά...

Ανώνυμος είπε...

Αποκωδικοποίηση....: ψυχής, σιωπής, θρησκειών, μυθολογιών,.....
Σχηματοποίηση λόγου, κοσμογονία, θεογονία,....
URL : www.siopi.gr
Γεια.....